INTERNET BANKING OD DNIA 14 WRZEŚNIA 2019 R.
Od 14 września 2019 r. zmieniamy zasady logowania i autoryzacji dyspozycji płatniczych w systemie Internet Banking, co lepiej zabezpieczy dostęp do Twoich środków w bankowości elektronicznej.
Na czym polega zmiana?
- Likwidujemy listy haseł jednorazowych
Listy haseł jednorazowych z dniem 14 września stracą ważność, ponieważ nie spełniają wymogów określonych w przepisach prawa. Klienci korzystający z tej formy autoryzacji powinni zgłosić się osobiście do placówki Banku celem dokonania zmiany sposobu autoryzacji na hasło SMS. Jeśli Twój aktualny numer telefonu znajduje się już w systemie bankowości internetowej takiej zmiany można dokonać samodzielnie. Aby to zrobić po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej należy wybrać zakładkę USTAWIENIA ? BEZPIECZEŃSTWO ? SPOSÓB AUTORYZACJI ? ZMIEŃ ? HASŁO SMS.
W przypadku niedokonania zmiany od dnia 14 września 2019 roku nie będzie możliwości zalogowania się do usługi Internet Banking.
- Wprowadzamy silne uwierzytelnianie
Od dnia 14 września 2019 r. Twoja tożsamość będzie dodatkowo weryfikowana. Silne uwierzytelnianie użytkownika będzie wymagane m.in. przy:
- przy pierwszym logowaniu lub gdy od ostatniego logowania minęło ponad 90 dni;
- podczas sprawdzenia historii konta za okres wcześniejszy niż 90 dni wstecz;
- autoryzacji dyspozycji płatniczych;
Jak zalogujesz się do serwisu Internet Banking po wprowadzeniu zmian?
Na stronie bankowości internetowej Internet Banking podaj:
- identyfikator (numer klienta)
- wybrane przez system znaki z hasła maskowanego
- oraz dodatkowo wprowadź kod autoryzacyjny z SMS-a.
Po wpisaniu hasła i poprawnym zalogowaniu się do Internet Bankingu zostaniesz poproszony o zdefiniowanie kodu uwierzytelnienia do haseł SMS
Ustawienia zatwierdzamy przyciskiem Zatwierdź. Podaj otrzymane hasło SMS autoryzujące tą operację i wybierz przycisk Podpisz.
Koniecznie zapamiętaj kod uwierzytelniania.
Kod posłuży Ci do logowania do systemu i autoryzacji transakcji. Gdy operacja będzie wymagała podania hasła SMS, będziesz musiał także podać kod uwierzytelniania. Kod uwierzytelniania można zmienić w opcji Ustawienia ? Bezpieczeństwo. W razie jego zapomnienia konieczna będzie wizyta w placówce Banku.
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Powodem są wymogi określone w nowych przepisach prawa ? w zmienionej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. ? tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r., w tym wymóg silnego uwierzytelnienia i dynamicznego połączenia. Ponadto chcemy dbać o bezpieczeństwo Twoich środków w bankowości elektronicznej.