Głównym celem strategicznego zarządzania Bankiem Spółdzielczym w Ruścu było i pozostanie budowanie na lokalnym rynku usług bankowych dynamicznej i efektywnej instytucji finansowej opartej na uniwersalnych wartościach tkwiących w spółdzielczych zasadach gospodarowania, wzmacnianych bieżącą misją: "LOKALNY PIENIĄDZ NA ROZWÓJ LOKALNEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI".
Realizując tak zakreśloną misję chcielibyśmy być postrzegani jako:
- Bank pierwszego wyboru - preferowany partner dla Lokalnej Społeczności.
- Bank Przyjazny dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Jednostek Samorządów Terytorialnych.
- Bank atrakcyjny cenowo, nowoczesny i kreatywny w działalności rynkowej.
Dzięki przyjaznym procedurom i regulacjom, a także szerokiemu asortymentowi nowoczesnych produktów, elastyczności i indywidualnemu podejściu do każdego Klienta, Bank Spółdzielczy w Ruścu będzie kontynuował strategiczną bitwę o wiodące miejsce na lokalnym rynku, a zdobyte zaufanie, jakim darzą go Klienci i Udziałowcy, procentować będzie stałym poszerzaniem się ich grona.
W odpowiedzi na wyzwania nadchodzących lat Bank uwzględniając powyższe zadania misyjne będzie dążył do pogłębienia przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku poprzez:
- Kontynuowanie silnej orientacji na Klienta systemowo ukierunkowanej na realizację indywidualnych potrzeb, fachowe doradztwo, uwzględniający wzrost siły negocjacyjnej Klientów i gwarantujący elastyczną i szybką reakcję w sprawach nietypowych.
- Lepsze wykorzystanie gospodarczych i społecznych więzi oraz naturalnej znajomości lokalnej przedsiębiorczości i potencjału organizacyjnego SGB - Banku S.A. w Poznaniu do budowy partnerskiej współpracy z Bankiem.
- Wzbogacanie nowoczesnego systemu dystrybucji usług bankowych - uruchamianie małych placówek bankowych świadczących kompleksowe usługi, wdrażanie innowacji technologicznych oraz nowych rozwiązań teleinformatycznych odmiejscawiających prowadzenie rachunków bankowych.
- Nowatorskie zarządzanie kadrami traktujący pracowników jako zasadniczy zasób w osiąganiu jakościowych i strategicznych celów zakreślonych w strategii.
- Utrwalanie dotychczasowych oraz wdrażanie nowych elementów zarządzania jakością usług bankowych - jakość handlowa, funkcjonalna, techniczna tworząca pożądany wizerunek Banku w każdym ogniwie struktury organizacyjnej.