Od 01.07.2022 r. ponownie można wnioskować o świadczenie 300+
Wniosek w ramach programu Dobry Start można złożyć za pośrednictwem:
- bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Ruścu lub
- portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
Wniosek można złożyć tylko elektronicznie.
Opis programu
Świadczenie w ramach programu ?Dobry Start? przysługuje raz w roku na każde dziecko uczące się w szkole do ukończenia 20 lub ? w przypadku dzieci niepełnosprawnych ? 24 roku życia.
Wniosek o świadczenie z programu ?Dobry Start? można składać już od 1 lipca 2022 r. online poprzez kanał bankowości elektronicznej w Banku Spółdzielczym w Ruścu.
Ci, którzy nie zdążą załatwić formalności podczas wakacji, mogą to zrobić najpóźniej do 30 listopada.
Wsparcie z programu ?Dobry Start? przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole. Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. ?zerówce? prowadzonej w szkole.
Kiedy złożyć wniosek?
- od 1.07.2022 r.? złożysz wniosek tylko elektronicznie,
Gdy złożysz wniosek, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez Internet ? bez wychodzenia z domu. Jeśli nie ? Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS;
- do 30.11.2022 r.? termin na złożenie wniosku.
Więcej informacji o programie:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start