WAŻNA INFORMACJA !!!
Od lutego 2022r. udostępniamy Państwu możliwość składania w bankowości internetowej Wniosków o Świadczenia Programu Rodzinny kapitał Opiekuńczy oraz 500+
na nowy okres świadczeniowy w 2022r., bez wizyty w urzędzie
Program Rodzina 500+
Od 1 stycznia 2022 r., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do rządowego programu ?Rodzina 500+? zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia wychowawczego.
Od 1 stycznia 2022 r. ZUS będzie przyjmował nowe wnioski i wypłacał na bieżąco przyznane świadczenie wychowawcze (np. na nowonarodzone dzieci) oraz od 1 lutego 2022 r. będzie przyjmował wnioski na kolejny okres świadczeniowy, tj. okres który rozpocznie się od 1 czerwca 2022 r. i potrwa do 31 maja 2023 r.
Wnioski o świadczenie wychowawcze, na nowych zasadach, będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem jednego z trzech kanałów:
Zaś wypłata przyznanego świadczenia wychowawczego będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane przez wnioskodawcę konto bankowe.
Rodzinny kapitał opiekuńczy
Rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO) to nowe świadzenie dla rodziców dzieci w wieku od 12 do 35 miesiąca życia, dostępne już od 1 stycznia 2022r.
Świadczenie:
- można otrzymać na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do 35. miesiąca.
- nie zależy od dochodu rodziny
- można otrzymać w kwocie 500 zł przez 24 miesiące lub 1 000 zł przez 12 miesięcy.
Jak złożyć wniosek?
Od 1 stycznia 2022r. wnioski na Świadczenia programu 500+ oraz RKO, można składać za pomocą platofrmy PUE ZUS lub portalu Emp@tia.
Natomiast od 1 lutego 2022r. wnioski dostępne będą w bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Ruścu, w zakładce Świadczenia.
UWAGA!
Każdy wniosek na Świadczenie należy złożyć osobno. Świadczenia przyznawane i wypłacane są przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Informacja o przyznaniu świadczenia wysyłana jest na adres e-mail podany we wniosku.
Informacja od Banku
- Bank umożliwia złożenie wniosku o przyznanie Świadczenia z Programu 500+ i RKO przez bankowość elektroniczną;
- Bank zaleca zapisanie złożonego wniosku jako plik PDF na dysku swojego komputera;
- Nie jest możliwe złożenie wniosku w placówkach Banku;
- Status wysłanego wniosku można sprawdzić w zakładce ?Wnioski?;
- W przypadku odrzucenia wniosku, należy kontaktować się z ZUS-em;
- Bank nie posiada informacji dotyczących przetwarzania wniosku oraz dalszej jej obsługi;
- Bank nie weryfikuje danych podanych we wniosku.
Więcej informacji na stronie www.zus.pl